مزایای تولید محتوای طولانی و بلند

2 مهر 1397

مزایای تولید محتوای طولانی و بلند را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم تا شوق بیشتر و عزم محکم تری برای انجام این کار و تولید مطالب طولانی داشته باشید. شاید شما هم فکر کنید که مطالب کوتاه و مختصر برای انتشار در سایت بهتر باشند! اگر چنین فکری می کنید این مطلب از سایت سازان را مطالعه کنید تا مثل من متقاعد شوید که این تصور درست نیست!

 

 

1. بالا بردن تاثیرگذاری!

طبق تحقیقات و آمارها می توانیم متوجه شویم که مطالب تقریبا طولانی تر تاثیر بیشتری بر کاربران می گذارند و باعث بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر می شوند! مطالب شما باید کاربران و بازدیدکنندگان را به اندازه ی کافی درگیر کنند تا کاربر مجاب شود که شما را دنبال کند و برروی call to action کلیک کند. در واقع شما باید تعامل مناسبی با کاربران داشته باشید و برای انجام این کار احتیاج به فضای کافی دارید که به وسیله ی محتوا و مطالبی با طول مناسب می توانید به آن دست یابید.

پست های طولانی تر معمولا بازدیدهای بیشتری را دریافت می کنند. برای مثال سایت یوتیوب با توجه به همین موضوع، پست هایی که طولانی تر هستند و مدت زمان بیشتری کاربر را درگیر خود می کنند را بیشتر مورد توجه قرار می دهد!

در نظر داشته باشید که پُست ها و مطالب شما نباید بیش از حد طولانی باشند! با وجود آن که ما می گوییم دوره ی مطالب 300 کلمه ای گذشته، اما مطالبی که زیاد از حد طولانی باشند هم بازدید کننده را خسته خواهند کرد و مسلما کاربر از صفحه فرار می کند!

2.بهبود درک کاربر

در یک مطلب کوتاه و خلاصه نمی توانید جزئیات را کامل و مفید بیان کنید و این می تواند منجر به دلسردی بازدیدکننده شود! با تولید یک متن با طول مناسب، فضای کافی برای بیان جزئیات و ارائه ی توضیحات فراهم خواهد شد و اینگونه درک کاربران از مطلب و منظور شما کامل تر خواهد شد. باز هم تاکید می کنم که درک کاربر و برقراری ارتباط بین مطلب شما و آن ها، نتیجه ی کار شما را رقم خواهد زد.

3.تکرار بازدیدها

اگر شما یک مطلب خبری و یا آموزشی طولانی داشته باشید، می توانید از آن برای باز گرداندن بازدید کنندگان به سایتتان استفاده کنید. به عنوان مثال فکر کنید که می خواهید یک مطلب آموزشی را منتشر کنید. با نوشتن یک مقاله ی آموزشی طولانی و تقسیم کردن آن به چند بخش، کاربران را برای مطالعه ی بخش های بعدی آن مطلب به سایت خود خواهید کشاند. همچنین این کار باعث می شود تا هر بخش از آموزش شما به نکته ای مهم اختصاص داده شود و بازدهی آن برای کاربران را بالا خواهد برد.

4.جهان جای بهتری خواهد شد!!!

شاید این موضوع زیاد به چشم شما نیاید اما بهتر است برای آن تلاش کنید! وقتی که شما جزئیات یک مسئله و موضوع را بیان کنید و آن را به مخاطبان دقیق تر و کامل تر ارائه کنید، احساس بهتری به آن ها خواهید داد و همین احساس ایجاد شده در آن ها باعث شادی و انرژی مثبتی در میان این افراد خواهد شد. به روزی فکر کنید که یک نفر همین کار را برای شما انجام دهد و حال شما را خوب کند! به جهان خوبی کنید تا روی خوب دنیا را ببینید!

5.شرکت و برند خود را بهتر معرفی کنید

همانطور که در یک متن کوتاه نمی توانید جزئیات موضوع را بیان کنید، جایی برای معرفی خود و شناساندن شرکتتان به کاربران نیز ندارید! محتواهای کوچک و کوتاه به دلیل فضای کمی که در اختیار دارند، به توصیف کوتاهی ختم خواهند شد و حتی می توانند منجر به ارائه ی توضیحات و یا راه حل های ساده و ضعیف برای مسائلی شوند که به روش های دقیقی احتیاج دارند! در مطالب و متن هایی که طول بیشتری دارند، فضا و زمان بیشتری برای معرفی شرکت و برند خودتان دارید، پس از آن ها استفاده کنید!

6.سئو

طبق آمارها می بینیم که مقالات و مطالب بلندتر، رتبه های بهتری در گوگل کسب کرده اند! موتورهای جستجو همواره به دنبال ارائه ی مطالب و صفحات مناسب به کاربران هستند. مقالات طولانی تر شانس بیشتری برای داشتن اطلاعات کافی و مرتبط با نیاز کاربران دارند و شاید به همین دلیل است که اینگونه مطالب رتبه های بهتری را کسب کرده اند.

منبع : سایت سازان 

ارسال دیدگاه

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم